2011. december 5., hétfő

Mézes puszedli (türelmetleneknek)

Tegnap úgy ébredtem, hogy nincs is kedvem semmihez. A mézes puszedli mentette meg a napot. ¾ óra alatt elkészült és azonnal elfogyott, bár az igaz, hogy fél adagot készítettem(30db). Ha új receptet próbálok ki, általában kisebb mennyiséget sütök… elég drágák a gluténmentes lisztek, ezért csak óvatosan kísérletezgetek. 


A receptet az Anya főztjén találtam. Picit alakítottam rajta, hogy gluténmentes legyen.

Hozzávalók: (kb. 50db) 400g Dr. Schär mix B, 50g Beiker liszt, 100g porcukor, 1púpos tk. szódabikarbóna, 2 tk. Szerencsi kakaó, ½ kk. fahéj, ½ kk. őrölt szegfűszeg, 1 tojás+1 sárgája, 1 ek. tejföl, 150g akácméz, 80g vaj (nem margarin)

A liszteket összekeverem a szódabikarbónával, kakaóval, hozzáadom a fűszereket. 



Picit megmelegítem a vajat, majd a lisztbe morzsolom. 


A mézet is (kb.50 fokra) melegítem, és mehet a lisztbe. Ezután a tojásokat és a tejfölt is belerakom, egy fakanállal alaposan összedolgozom. 


Bekapcsolom a sütőt 180 fokra. 10 percig pihentetem a tésztát, majd (lisztezett kézzel) kb. 3 cm golyókákat formázok, sütőpapírral bélelt tepsibe pakolom őket.



Sütés közben megnőnek, érdemes helyet hagyni nekik.

 
Amíg sülnek, elkészítem a mázat.

Egy tojásfehérjéhez, több részletben (ahogy készülnek a puszedlik) annyi porcukrot keverek, hogy szép fehér, kenhető bevonat legyen.

Az elkészült puszedliket (még forrón) lekenem a cukormázzal.

Mikor kihűl, fémdobozba lehet tárolni… de nálunk… eddig a részig nem jutottak el a puszedlik. Megettük…süthetem a következő adagokat  :-)

9 megjegyzés:

  1. Tiszta profi vagy az átalakításban,mert ez gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dicséretet :))) Aranyosak vagytok!

    VálaszTörlés
  3. Rekaye!Megcsináltam tegnap,isteni lett,és ami a legmeglepőbb volt ,hogy reggelre ugyanolyan puha maradt!!!

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy sikerült! Tényleg finom és puha :)))

    VálaszTörlés
  5. Harmadnapra is ugyanolyan puha,pedig kint volt a konyhapulton fedetlenül.Szuper ez a recept na.:-)

    VálaszTörlés
  6. Köszi az infót! Nálunk semmilyen édesség nem bírja ki három napig :D Csak amit elzárok egy széfbe!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Igen de nálunk csak én eszem ezeket.:-)

    VálaszTörlés